زلال طب شیمی: تولیدکننده آب دیونیزه و لوازم دندانپزشکی

زلال طب شیمی

تولیدکننده ملزومات دندانپزشکی

زلال طب شیمی
آب دیونیزه که  آب DI نیز نامیده می شود ، آب تصفیه شده با محتوای یون کم عمق است. این بدان معناست که هیچ ماده معدنی مانند یون سدیم یا پتاسیم به شکل نمک ندارد. 

فهرست آنچه در این مقاله میخوانید

آب دیونیزه که  آب DI نیز نامیده می شود ، آب تصفیه شده با محتوای یون کم عمق است. این بدان معناست که هیچ ماده معدنی مانند یون سدیم یا پتاسیم به شکل نمک ندارد. 

آب دیونیزه شده را می توان برای کاربردهای متعدد در صنایعی مانند تحقیقات بیولوژیکی و فرآوری مواد غذایی استفاده کرد. این به این دلیل است که استفاده از آن با ابزارهای حساس و ترکیبات شیمیایی بی خطر است. در حالی که اطلاعات قابل اعتماد زیادی در مورد آب دیونیزه وجود ندارد، می توانید برای دریافت پاسخ صحیح به سوالات مرتبط با دیونیزه خود در اینجا اعتماد کنید. علاوه بر این، خواهید آموخت که آب دیونیزه چیست و کاربردهای آن در خانه و صنایع چیست. شایان ذکر است که در فونیکس، آب آشامیدنی اغلب با دیونیزاسیون تصفیه می شود تا ناخالصی ها و مواد معدنی حذف شود و  آب آشامیدنی فونیکس  ایمن تر و خوش طعم تر شود.

آب دیونیزه چیست؟

آب دیونیزه شکلی از آب خالص و تمیز است که با حذف اتم ها، یون ها و مولکول ها از آب لوله کشی از طریق فرآیند تبادل یونی تصفیه می شود. دیونیزاسیون ذرات محلول مانند نمک (کلرید سدیم)، مواد معدنی، دی اکسید کربن، آلاینده های آلی و سایر ناخالصی ها را از آب حذف می کند. 

این یک فرآیند تصفیه است که هم در کاربردهای صنعتی و هم در تولید آب آشامیدنی برای مصارف انسانی و صنعتی استفاده می شود. گاهی اوقات به عنوان آب غیر معدنی یا آب DM نیز شناخته می شود که نشان دهنده عدم وجود مواد معدنی است.

بسیاری از صاحبان خانه، آب دیونیزه شده را با آب مقطر اشتباه می گیرند، اما این دو نوع آب کاملاً متفاوت هستند.

دیونیزه در مقابل آب مقطر

آب مقطر، آب تمیزی است که با جوشاندن تا زمانی که اجزای آن تبدیل به بخار شوند، تصفیه می شود، که می تواند به آب مقطر خالص تبدیل شود. از طرف دیگر، آب دیونیزه شده با عبور آب منبع از طریق سیستم تبادل کاتیونی یا آنیونی تولید می شود که تمام یون ها را حذف می کند.

تفاوت اصلی این دو نوع آب در خلوص آن است. آب دیونیزه خالص ترین شکل آب موجود است و در برخی موارد می توان آن را نوعی آب مصنوعی در نظر گرفت. با این حال، آب مقطر حاوی هیچ ناخالصی نیست و بنابراین آلودگی کمتری نسبت به آب دیونیزه دارد.

pH آب دیونیزه چقدر است؟

آب دیونیزه فاقد یون است و بنابراین باید غلظت خنثی داشته باشد که pH 7 است. با این حال، همیشه اینطور نیست زیرا آب همیشه با CO2 جو در تماس است تا اسید کربنیک ضعیفی تشکیل دهد و pH را به 5.5 کاهش دهد.

مهم است که توجه داشته باشید که pH تنها پس از قرار گرفتن آب در معرض CO2 اتمسفر کاهش می یابد. بنابراین، PH اولیه باید pH خنثی 7 باشد. هر چیزی کمتر از آن باید نشانه ای از نقص ابزار اندازه گیری باشد.

آب دیونیزه برای چه مواردی استفاده می شود؟ 8 کاربرد اصلی آب دیونیزه شده

آب دیونیزه مصارف صنعتی و مسکونی زیادی دارد که آن را برای بسیاری ضروری می کند. فهرست زیر شامل کاربردهای اولیه آب دیونیزه می شود.

آب دیونیزه مورد استفاده در آزمایشگاه های معرف

یکی از کاربردهای اولیه آب دیونیزه به عنوان معرف در آزمایشگاه ها است. این به حذف ناخالصی های حاصل از شیر یا آب های بطری شده در آزمایشگاه ها برای واکنش های شیمیایی در آزمایش های آزمایشگاهی کمک می کند.

دییونیزاسیون یون ها و سایر ذرات ناخواسته را حذف می کند که واکنش های شیمیایی بین جامدات محلول را کاهش می دهد. این باعث می شود محلول خالص تر شود و مواد کمتری باقی بماند.

تکنسین های آزمایشگاهی می توانند محصولات پزشکی مناسب با ترکیب شیمیایی مناسب برای آب خالص و خنثی تولید کنند.

مثالی را در نظر بگیرید که در آن یک شیمیدان می خواهد سالین یا محلول دیگری را که به بدن تزریق می شود ایجاد کند. در این سناریو، آب آنها باید ابتدا دیونیزه شود تا از آن برای تولید نمک استفاده کنند.

استفاده از آب لوله کشی حاوی ناخالصی منجر به اثرات نامطلوب سلامتی برای مصرف کننده نهایی می شود.

آب دیونیزه مورد استفاده برای سیستم های اسمز معکوس

وقتی کیفیت آب آشامیدنی خود را در نظر می گیرید، ممکن است در مورد تفاوت های اسمز معکوس در مقابل آب مقطر تعجب کنید. اسمز معکوس فرآیندی است که از آب دیونیزه شده برای فیلتر کردن نمک و سایر یون‌ها از شیر یا آب بطری‌شده‌ای که در خانه استفاده می‌کنید استفاده می‌کند. با این حال، در اسمز معکوس، آب دیونیزه شده به حذف نمک های محلول و اکسیژن در آب خانه شما کمک می کند.

از آن برای شستشوی مرطوب کننده خود استفاده کنید

استفاده از آب یونیزه شده برای تمیز کردن رطوبت ساز می تواند به عملکرد صحیح آن کمک کند. غیر معدنی کردن آب قبل از استفاده، هرگونه تجمعی را که ممکن است در حین تمیز کردن ایجاد شده باشد از بین می برد و از رسوب مواد معدنی روی یا داخل دستگاه جلوگیری می کند.

بنابراین اگر می خواهید رطوبت خانه خود را کنترل کنید، با مراقبت از رطوبت ساز خود با کمک آب دیونیزه شروع کنید.

از آن در آکواریوم خود استفاده کنید

اگر آکواریوم دارید، استفاده از آب دیونیزه شده برای ایجاد محیطی تمیز و سالم به ماهی‌هایتان می‌تواند به عمر طولانی‌تری کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که سطح ph آب باید بین هفت تا هشت باشد، بنابراین به هیچ گونه حیات دریایی در مخزن شما آسیب نمی رساند.

مواد معدنی زدایی آب لوله کشی خانگی قبل از افزودن آن به آکواریوم خود یک راه عالی برای حفظ سلامت و شادی آنها است. بنابراین اگر لوازم خانگی تمیزی می‌خواهید که راحتی شما را تضمین کند و همچنین ماهی سالم، برای نتایج تمیزتر، آب دیونیزه را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

برای تمیز کردن قطعات ماشین شما ایده آل است

یکی دیگر از کاربردهای مهم آب دیونیزه، تمیز کردن قطعات خودرو مانند شیشه جلو، رادیاتور و موتور خودرو است. شما می توانید به همان اندازه از آن برای رقیق کردن ضدیخ غلیظ استفاده کنید تا نمک های معدنی را از موتور خود دور نگه دارید.

برای اطفاء حریق موثر است

آب غیر معدنی نیز یک کپسول آتش نشانی مناسب است. رسانایی الکتریکی پایین آن، آن را به گزینه ای عالی برای خاموش کردن آتش های ناشی از بنزین و سایر مواد شیمیایی تبدیل می کند.

برای کاهش سمیت فلزات سنگین در بدن استفاده می شود

آب دیونیزه شده برای خارج کردن و کاهش سمیت فلزات سنگین از بدن استفاده می شود. پزشکان می توانند آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی خاص یا پاکسازی برای کمک به بیماران برای از بین بردن غلظت فلز اضافی در بدن خود توصیه کنند.

از آن برای تمیز کردن سطوح بالا استفاده کنید

آب غیر معدنی یک انتخاب عالی برای استفاده بر روی سطوحی است که به راحتی می توانید خراش دهید. این شامل میز و مبلمان چوبی با روکش صاف است. برای شیشه، فلز و پلاستیک نیز به خوبی کار می کند. آب غیر معدنی همچنین می تواند موم را حل کند، بنابراین یک پاک کننده عالی برای سطوح مومی است.

نتیجه گیری 

آب غیر معدنی برای بسیاری از اهداف مفید است. استفاده از آن در خانه عالی است و می تواند ابزاری موثر برای تمیز کردن وسایل باشد. آب DI همچنین در فرآیندهای صنعتی به عنوان یک جزء حیاتی برای تولید داروها و سایر محصولات شیمیایی بسیار مفید است. چه بخواهید از آن در خانه یا برای مقاصد صنعتی استفاده کنید، همیشه می توانید اطمینان داشته باشید که کار رضایت بخشی را انجام خواهد داد.

ثبت سفارش استعلام قیمت تماس 68423

شرکت زلال طب شیمی یک تولید کننده مورد اعتماد لوازم یکبار مصرف و بهداشتی دندانپزشکی با ارائه محصولات ضروری که در حفظ سلامت و تندرستی بیماران  دندانپزشکی نقش اساسی دارد.

شرکت زلال طب شیمی به تولید لوازم دندانپزشکی با کیفیت، استاندارد و استریل با پیام اصلی مقاله مطابقت دارد. 

بهداشت  ابزار و تجهیزات دندانپزشکی  در دنداپزشکی حرف اول را می زند. استفاده از سینی یکبارمصرف و سایز لواز مصرفی  یکبار مصرف استاندارد نه تنها ایمنی بیماران  را تضمین می کند، بلکه به جلوگیری از انتقال عفونت ها، ارتقاء یک محیط دندانی سالم و ایمن برای کودکان کمک می کند.

 تعهد شرکت زلال به تولید لوازم بهداشتی دندان، جزء مهمی از تلاش گسترده تر برای حفظ سلامت دهان و دندان کودکان است، ماموریتی که در مقاله به آن اشاره شده است. محصولات با کیفیت آنها به حفظ استانداردهای بهداشتی، ایمنی و بهداشتی ضروری برای مراقبت از دندان کودکان کمک می کند.